• English
    • français
    • español
    • русский
  • English 
    • English
    • français
    • español
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Home
  • AMERICAS
  • Ecuador
  • Instituto Oceanográfico de la Armada (INOCAR)
  • Acta Oceanográfica del Pacífico
  • View Item
  •   Home
  • AMERICAS
  • Ecuador
  • Instituto Oceanográfico de la Armada (INOCAR)
  • Acta Oceanográfica del Pacífico
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of AquaDocsCommunitiesPublication DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionPublication DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

User Information

About AquaDocsPoliciesUser GuidesOther Aquatic Repositories

Statistics

Display statistics

Características químicas de las aguas marinas ecuatorianas durante 1988

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Thumbnail
Name:
Características químicas de las ...
Size:
1.737Mb
Format:
PDF
Description:
Versión publicada
Download
Average rating
 
   votes
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item. When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
 
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Author
Rodríguez de Morán, A.
Date
1990

Metadata
Show full item record
Abstract
Se presenta un estudio de las características de las aguas ecuatorianas, mediante el análisis químico de las muestras obtenidas durante los cruceros I y II realizados a bordo del BAE ORION en los meses de Agosto y Diiciembre de 1988. Se realiza las caracterización de los diferentes ambientes hasta los 100 m de profundidad, estableciéndose el comportamiento de los parámetros hidroquímicos, tanto en su distribución horizontal geográfica, como vertical en la columna de agua y su relación con el frente Ecuatorial. Se establece, en forma general, la influencia de la presencia de la Corriente de Humboldt, en la concentración y distribución de los parámetros en el CO-I-88; y el debilitamiento de la misma en el CO-II-88. Evideciándose por lo tanto, aguas más salinas, mayor oxigenadas y de más alta concentración de nutrientes en el CO-I-88 que en el CO-II-88. De la distribución horizontal de los parámetros hidroquímicos (0-20 m) durante los dos cruceros de 1988 permitió establecer la presencia de las aguas Tropicales Superficiales en la zona norte del frente, las cuales muestran menores concentraciones de fosfato, nitrito y nitrato en comparación con las aguas de corriente de Humboldt en el sur donde se registraron las más altas concentraciones. Con respecto a la capa de 50 - 100 m se observó la presencia de Aguas ecuatoriales Subsuperficiales las mismas que presentan bajo contenido de oxígeno, y altas concentraciones de nutrientes.
Journal
Acta Oceanográfica del Pacífico
Volume
6
Issue/Article Nr
1
Publisher or University
Instituto Oceanográfico de la Armada, Guayaquil, Ecuador
URI
http://hdl.handle.net/1834/2167
Collections
Acta Oceanográfica del Pacífico

entitlement

 

DSpace software (copyright © 2002 - 2023)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us | Disclaimer
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.